Pagina's

woensdag 31 juli 2013

Brood beleg zelf maken

De kantine op mijn werk is slecht. Echt waar, daar hoef je echt niet naar toe voor wat lekkers want al het lekkere is weg bezuinigd...
Gelukkig hebben we wel op kantoor een gezamelijke koelkast dus daar ligt steevast van mij het een en ander aan beleg.
Alleen raak ik een beetje uit gekeken op dezelfde kaas, kip en smeer beleggen die ik daar heb. Ook al leuk ik ze regelmatig op met komkommer en augurk Enzo.
Tijd voor wat nieuws!!!

Als ik nou eens mijn eigen brood spread zou maken, dan kan ik daar vast ook eindeloos mee variƫren!
En voor een eerste keer vind ik het best aardig gelukt!

Tofu spread:
200 gr tofu
1 klein uitje of sjalotje
1 teen knoflook
Beetje olie om in te bakken
Scheutje soja
40 gr ongezouten cashewnoten
Peper naar smaak
Eventueel wat sambal voor een pittiger smaakje

Maak de ui en knoflook schoon, snijd ze klein en bak ze tot de uien glazig zijn.
Snijd de tofu in blokken en door ze samen met alle andere ingrediƫnten in de blender tot je een mooie gladde pasta hebt.
Doe dit in een schoon en gesteriliseerde glazen pot en bewaar het in de koelkast.

Ik vind het een lekkere pasta zeker als je er nog een sla blaadje en/of wat augurk er bij eet.
Een goede basis voor nog meer smeerseltjes wat mij betreft!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje en graag tot ziens!
My Frizzle