Pagina's

vrijdag 1 november 2013

Pompoen uithollen en snijden voor Halloween!



Ik had van mijn schoonmoeder een prachtig grote pompoen uit de polder gekregen, bijna zonde om hem aan te snijden...
Maar ik heb t toch gedaan en ik ben er heel blij mee!!

Het bewerken en het viel me eigenlijk hardstikke mee. En het resultaat vind ik super leuk gelukt voor een eerste keer.
Toegegeven, het is geen kunstwerk, maar dat hoeft ook niet.

Laat je niet tegen houden dat je er geen speciale messen voor hebt, een stevig steakmes, een aardappelschil mesje en een stevige opscheplepel is alles dat ik nodig had om dit resultaat te kunnen bereiken. :)

Oké, we gaan van start!
Neem t steak mes en snij de bovenkant van de pompoen er af zoals in onderstaand plaatje.
Haal nu het dekseltje van de pompoen af. Je zal zien dat hij hol is.
Haal nu met je handen alle pitten er uit. Deze kan je drogen, kruiden en roosteren om lekker op te eten.
Met een stevige lepel schep je alle draden er uit. Dat gooi je weg. 
Nu ga je de pompoen uithollen met die lepel. Dit lekkere vruchtvlees vang je op om er een taart, cupcakes of soep van te maken. Zorg er voor dat je een rand van 2 cm overhoud zodat de wand stevig blijft.
Neem een stift en teken een gezichtje op de pompoen. Hou er rekening mee dat ronde vormen moeilijk te snijden zijn. Daarom heb ik nu voor een ontwerp met alleen rechte lijnen gekozen.
Neem het aardappelschilmesje en snij de contouren voorzichtig uit. Begin bij de mond en daarna de kleinere vlakken. 
Bij hetbuitsnijden van de mond zal je het niet lukken hem in 1x er uit te drukken. Dus snijd hem in meerdere delen er uit.
Zie hier mijn resultaat!!! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje en graag tot ziens!
My Frizzle